Filmy reklamowe

Filmy reklamowe to najpowszechniej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa rodzaje filmów. Choć trendy się zmieniają to jednak „reklamówki” wciąż górują nad treściami edukacyjnymi czy filmami korporacyjnymi. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta, ponieważ filmy reklamowe (teoretycznie) najbardziej i najbardziej wymiernie wpływają na sprzedaż. A na sprzedaży zależy działowi handlowemu, działowi marketingu, zarządowi, prezesowi, właścicielowi – i tak wymieniać można by jeszcze długo.

Film reklamowy ma przede wszystkim sprzedawać. A żeby mógł sprzedawać to musi zostać odpowiednio przygotowany w scenariuszu, nakręcony, a następnie zmontowany. Wprawdzie można to zrobić samemu, ale raczej mało kto dysponuje wiedzą jak to zrobić, sprzętem który na to pozwoli. Dlatego naprzeciw takim potrzebom wychodzą firmy takie jak RenderFilm, które mogą to zrobić za nas. Profesjonalnie, za przystępną cenę.

Na czym polegają filmy reklamowe?

Założeniem filmu reklamowego jest promocja. Produktu, usługi, czegokolwiek co chcemy sprzedać. Film reklamowy przedstawia zalety, korzyści jakie uzyska kupujący pokazując produkt czy usługę w jak najlepszym świetle.

Co zyskuje firma tworząc film reklamowy?

Korzyść dla firmy jest jednoznaczna. Wzrost sprzedaży. To jednak nie oznacza, że wystarczy powiedzieć „kręcimy film reklamowy” i nagle wszystkie statystyki sprzedaży poszybują w górę. Przede wszystkim trzeba się skupić na tym by nakręcić dobry, profesjonalny film, którego przekaz będzie skuteczny. A następnie trafi do odpowiedniej grupy odbiorców. Częścią z tych zadań musi zająć się dział marketingu w firmie, a samym filmem może zająć się wspomniana już firma RenderFilm.

Film reklamowy może być skierowany zarówno do obecnych, jak i nowych klientów (częściej). Równie często kieruje się film do obu z tych grup, choć wiele zależy od specyfiki produktu (np. ciężko jest sprzedać komuś drugi samochód).

Jak stworzyć skuteczny film reklamowy?

Dzisiaj odchodzi się już od filmów reklamowych nagabujących do kupna w bardzo nachalny sposób. Znacznie korzystniej jest prezentować zalety produktu bądź usługi, pokazywać co klient dzięki nim zyska. Wtedy konsumenci samodzielnie podejmują decyzję o zakupie, a dla firmy jest to korzystniejsze.

Co przekazać w filmie reklamowy?

Powinniśmy pokazywać co klient zyska kupując nasz produkt, a nie na siłę prezentować jego funkcję. Niech korzyści wynikają z funkcji (np. poczucie bezpieczeństwa, a nie świetne hamulce w samochodzie). Tak właśnie tworzy się profesjonalne filmy reklamowe.